03.11.2018
[WIDEO] Test sprawności filtra DPF Iveco Daily Euro 5 z wykorzystaniem urządzenia DCS-16
Regeneracja DPF to również kontrola wykonanego czyszczenia. W zamieszczonym filmie przedstawiamy badanie sprawości filtra cząstek stałych urządzeniem DCS-16.
Prawidłowo wykonany proces regeneracji filtra DPF/FAP musi obejmować kontrolę spadku ciśnienia na filtrze przez i po czyszczeniu - pozwala to skontrolować poziom sprawności czyszczenia jak również stan samego filtra. O ile spadek ciśnienia przed regeneracją, zmierzymy najcześciej przed demontażem filtra (na samochodzie), tak po czyszczeniu zalecamy wykorzystanie DCS-16
Dzięki możliwości manualnej regulacji ciśnienia oraz ciągłego przepływu strumienia sprężonego powietrza ze zbiornika wewnętrznego, urządzenie DCS-16 może z powodzeniem posłużyć jako symulator warunków panujących w układzie wydechowym na biegu jałowym. W opisywanym teście ustawiono ciśnienie powietrza przepływającego przez filtr na 1 bar i podłączono zewnętrzny miernik. Zarejestrowana różnica ciśnienia przed i za filtrem to ok 1,8 mbar. Przyjmowana wartość graniczna, kwalifikująca filtr do regeneracji to 10-15mbar. W tym wypadku filtr był w bardzo dobrym stanie.
Analogiczna procedura może zostać wykorzystana w przypadku, gdy do warsztatu zostaje dostarczony w celu regeneracji filtr już po demontażu. Wówczas warto w ten sposób zmierzyć spadek ciśnienia na filtrze, aby po czyszczeniu mieć punkt odniesienia do oceny procesu regeneracji
Więcej informacji na naszej stronie produktowej urządznia DCS-16 www.maszynydodpf.pl