Zamknij

Porówaj oscyloskopy

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 59 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Co zawiera zestaw

2 przewody pomiarowe premium 1 10:1 tłumik 1 igła elastyczna czerwona
1 elastyczna igła probiercza (czarna) 1 mały uchwyt/krokodylek (czarny) 1 mały uchwyt/krokodylek (czarny)
1 klips na akumulator (czerwony) 1 klips na akumulator (czarny) 1 przewód USB 1.8m
1 oprogramowanie na CD 1 DVD z materiałem szkoleniowym 1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 59 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Co zawiera zestaw

4 przewody pomiarowe premium 1 10:1 tłumik 2 igła elastyczna czerwona
2 elastyczna igła probiercza (czarna) 2 mały uchwyt/krokodylek (czarny) 2 mały krokodylek (czerwony)
1 klips na akumulator (czerwony) 2 klips na akumulator (czarny) 1 przewód USB 1.8m
1 oprogramowanie na CD 1 DVD z materiałem szkoleniowym 1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 88 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Co zawiera zestaw

1 20 A/60 A AC/DC cęgi 1 200 A/2000 A AC/DC cęgi 2 przewody pomiarowe premium
1 standardowa przdłużka bezpiecznika (ATC) 1 mini przdłużka bezpiecznika (ATC) 1 COP and signal probe
1 10:1 tłumik 1 przdłużka cewki zapłonowej 1 zestaw igieł probierczych
1 igła elastyczna czerwona 1 elastyczna igła probiercza (czarna) 1 haczyk S
1 igła multimetra (czarna) 1 igła multimetru (czerwona) 1 mały uchwyt/krokodylek (czarny)
1 mały krokodylek (czerwony) 1 klips na akumulator (czerwony) 1 klips na akumulator (czarny)
1 adapter (czerwony) 1 adapter (czarny) 1 przewód USB 1.8m
1 oprogramowanie na CD 1 DVD z materiałem szkoleniowym 1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego
1 walizka        

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 59 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Co zawiera zestaw

1 20 A/60 A AC/DC cęgi 1 200 A/2000 A AC/DC cęgi 4 przewody pomiarowe premium
1 standardowa przedłużka bezpiecznika (ATC) 1 mini przedłużka bezpiecznika (ATC) 1 COP and signal probe
2 10:1 tłumik 2 przedłużka cewki zapłonowej  1 zestaw igieł probierczych 
2 igła elastyczna czerwona  2 elastyczna igła probiercza (czarna)  1 haczyk S 
1 igła multimetra (czarna)  1 igła multimetru (czerwona)  2 mały uchwyt/krokodylek (czarny) 
2 mały krokodylek (czerwony)  1 klips na akumulator (czerwony)  2 klips na akumulator (czarny) 
1 adapter (czerwony)  1 klips na akumulator (czerwony)  1 przewód USB 1.8m 
1 oprogramowanie na CD  1 DVD z materiałem szkoleniowym 1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego
1 walizka         

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 59 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Co zawiera zestaw

2 20 A/60 A AC/DC cęgi  1 200 A/2000 A AC/DC cęgi  4 przewody pomiarowe premium 
1 2-pin break-out  1 przewód uniwersalny 6-way micro  1 przewód uniwersalny 6-way mały 
1 przewód uniwersalny 6-way  1 przewód uniwersalny 6-way duży  4 przedłużka cewki zapłonowej 
1 standardowa przedłużka bezpiecznika (ATC)  1 mini przedłużka bezpiecznika (ATC)  4 przedłużka HT 
1 COP  1 60 MHz sonda oscyloskopowa x1/x10  2 10:1 tłumik 
2 igła elastyczna czerwona  2 elastyczna igła probiercza (czarna)  1 zestaw igieł probierczych 
2 igła multimetra (czarna)  2 igła multimetru (czerwona)  2 mały uchwyt/krokodylek (czarny)
2 mały krokodylek (czerwony)  1 krokodylek duży (czarny)  1 duży uchwyt/krokodylek (czerwony) 
1 klips na akumulator (czerwony)  2 klips na akumulator (czarny)  2 adapter (czerwony) 
2 adapter (czarny)  2 haczyk S  1 oprogramowanie na CD 
1 DVD z materiałem szkoleniowym  1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego  1 przewód USB 1.8m 
1 walizka         

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Zamknij

04.11.2018
Czy maszyna do czyszczenia DPF to dobry pomysł dla nowoczesnego warsztatu? Cz. I

Profesjonalna regeneracja DPF nie byłaby obecnie tak potrzebną usługą w warsztatach, gdyby nie zmiany jakie wprowadziła norma EURO IV. Filtry FAP lub DPF znajdują się w każdym aucie z silnikiem wysokoprężnym zarejestrowanym po 1 stycznia 2009 roku. Od tego czasu minęło prawie 10 lat, a po polskich drogach poruszają się miliony „diesli” z filtrami cząstek stałych, które lada moment mogą odmówić posłuszeństwa.

Dzięki stale zaostrzanym normom emisji, producenci pojazdów zostali niejako zmuszeni do zastosowania rozwiązań technicznych wpływających na skład spalin. Jednym z takich elementów był filtr cząstek stałych - stosowany w silnikach wysokoprężnych pod nazwą FAP (franc. filtre à particules) lub DPF (ang. diesel particulate filter), w zależności od koncernu. Jak sama nazwa wskazuje filtry te przeznaczone są do ograniczenia emisji cząstek stałych, a dokładnie zawartych w nich cząstek sadzy i innych produktów powstałych w wyniku reakcji niecałkowitego spalania paliwa i oleju silnikowego (siarczany, tlenki siarki, węglowodory).

Oczywiście DPF z powodzeniem spełnia swoje zadanie - emisja sadzy jest znacznie ograniczona. Niestety istnieje też druga strona medalu - specyfika budowy filtra sprawia, że absorpcja zanieczyszczeń stopniowo zatrzymuje przepływ spalin, aż do pełnego zapchania, uniemożliwiając przy tym dalszą jazdę. Dlatego zachodzi konieczność odpowiedniej eksploatacji auta z filtrem cząstek stałych. Mowa tu o okresowej, pasywnej regeneracji DPF zwanej potocznie wypalaniem.

W skrócie polega ona na znacznym podniesieniu temperatury filtra poprzez trwającą kilkanaście minut jazdę ze znaczną prędkością obrotową i przy dużym obciążeniu silnika. Niestety, wielu kierowców użytkujących auta głównie w mieście zapomina o tym lub po prostu nie ma pojęcia.

"Na szczęście" producenci pojazdów przewidzieli również procedurę systemowej autoregeneracji (aktywnej), aby okresowo podjąć próbę czyszczenia DPF, gdy powyższe zasady eksploatacji nie są zachowane. "Podjąć próbę czyszczenia" to trafne sformułowanie ponieważ w praktyce...

...regeneracja aktywna pomaga tylko na chwilę, a w dłuższej perspektywie szkodzi!

Już spieszymy z wyjaśnieniem.

Dzieje się tak dlatego, że podczas autoregeneracji podawane są bardzo duże dawki paliwa w celu znacznego podwyższenia obciążenia silnika, a tym samym temperatury spalin. Niestety takie warunki pracy silnika wywołują masywną emisję cząstek będących produktami niedopalonego paliwa, które zostają przechwycone przez filtr.

Zapchany DPF

























W praktyce do automatycznej regeneracji może dojść na postoju lub w innym najmniej oczekiwanym momencie. Finalnie...

...podczas każdej procedury wypalania, w DPF gromadzą się złogi trudno usuwalnego popiołu, powstałego z dużych ilości przechwyconej sadzy.

Błędne koło - do skracania żywotności DPF przyczyniają sie nadmierne ilości niespalonego oleju napędowego lub silnikowego, które w zamierzeniu miały zostać usunięte...

W tym miejscu należy wspomnieć jak zgubny wpływ na filtr cząstek stałych mają również uszkodzenia podzespołów, bezpośrednio wpływające na raptowne zwiększenie emisji. Są to przede wszystkim:

- uszkodzone wtryskiwacze

- niesprawny zawór EGR

- niesprawna turbosprężarka

Wszystkie te usterki mogą w krótkim czasie doprowadzić do zapchania filtra i uniemożliwienia pracy silnika. Szczególnie narażone na to są samochody dostawcze, w których duże przebiegi pod obciążeniem są na porządku dziennym.

Podsumowując rozważania teoretyczne - nie ma znaczenia, czy do czyszczenia filtra cząstek stałych dojdzie na trasie podczas jazdy, czy na postoju po serwisowej procedurze regeneracyjnej.

Tak w samochodach osobowych jak i dostawczych po pewnym przebiegu DPF MUSI zostać wymieniony lub przejść czyszczenie metodą hydrodynamiczną.

O tym, która opcja jest korzystniejsza dla serwisu (i dla klienta końcowego), w kolejnym odcinku

Pozdrowienia

Intermotive Team

PICO do EV/HYBRYD

Fabryczny zestaw do diagnostyki samochodów Elektrycznych i Hybrydowych

OSCYLOSKOPY PICO

Profesjonalne oscyloskopy oraz akcesoria

MODYFIKACJA PLIKÓW

Zostań partnerem QUANTUM TUNING - największa sieć tuningowa dostępna już w Polsce

SZKOLENIA TECHNICZNE

Szkolenia z zakresu pojazdów elektrycznych / hybrydowych i premium

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Więcej informacji na temat polityki dostępne w zakładce Polityka Bezpieczeństwa.

Akceptuję pliki cookies z tej witryny