Tester - pojazdy Elektryczne/Hybrydowe
Zestaw diagnostyczny do pojazdów elektrycznych Pico PQ196
Nowy zestaw diagnostyczny Pico PQ196 został zaprojektowany z myślą o bezpiecznej pracy przy samochodach elektrycznych i hybrydowych. Są to podstawowe narzędzia pomiarowe, niezbędne w każdym serwisie samochodowym, potrzebne do obsługi/diagnostyki systemów wysokiego i niskiego napięcia, w tym testy bezpieczeństwa i izolacji konieczne przed przystąpieniem do pracy. Zestaw oparty jest na wiodącym na rynku oscyloskopie PicoScope 4425A z technologią PicoBNC + ®. Nowe oprogramowanie Pico 7, wraz z dedykowaną diagnostyką prowadzoną i filmami instruktarzowymi, doskonale uzupełnia i wspiera pracę diagnosty. Uwaga: Dzięki Pico PQ196 możemy również diagnozować pojazdy o napędzie spalinowym.
Co zawiera zestaw?
- Oscyloskop Pico 4425A z PicoBNC +
- Cęgi prądowe PicoBNC + 2000A x3szt
- Przewody pomiarowe PicoBNC + Premium x4szt.
- Aktywna sonda różnicowa wysokiego napięcia
- Sonda PicoBNC + x10szt
- Przewód rezystancyjny PicoBNC +
- Sonda PicoBNC + COP
- Zacisk PicoBNC + 60 A.
- Tester izolacji Pico z łączem PC
- Dwubiegunowy próbnik napięcia Pico dla potencjału 0 V.
Kupując PicoScope masz pewność, że jest to inwestycja do diagnostyki pojazdów zarówno dziś, jak i w przyszłości. Wyprzedź konkurencję dzięki PicoScope, zwiększ satysfakcję klienta, zdobywaj doświadczenie przy autach elektrycznych i hybrydowych już dziś!
Testowanie pojazdów elektrycznych
Znaczenie pojazdu elektrycznego (EV) jest wyraźnie widoczne w ramach dążenia do lepszego wykorzystania czystej oraz odnawialnej energii, jak też redukcji szkodliwych emisji i cząstek stałych. Pojazdy elektryczne zyskują popularność, a inwestycje w nie są tak duże, że każdy warsztat musi być świadomy zwiększonej potrzeby obsługi pojazdów elektrycznych. Pico współpracuje z większością producentów samochodowych (m.in. Tesla), aby zapewnić by warsztaty mogły pracować z pojazdami elektrycznymi równie bezpiecznie, wydajnie i efektywnie, jak z silnikami spalinowymi (ICE).
Zestaw PicoScope 4425A do samochodów elektrycznych Electric Vehicle (EV), przeznaczony jest do wszystkich typów pojazdów i układów napędowych, oraz do zapewnienia warsztatom nowoczesnego systemu obejmującego pojazdy z akumulatorami wysokiego napięcia i układami silnikowymi.
Pico dla EV zapewnia wszechstronną diagnostykę dla wszystkich typów pojazdów elektrycznych (BEV, MHEV, PHEV, ogniwa paliwowe) i ICE (olej napędowy, benzyna, LPG). W połączeniu z szeroką gamą akcesoriów Pico, 4425A diagnozuje silniki, czujniki, elementy wykonawcze (np. wtryskiwacze), magistrale komunikacyjne, wibracje, hałas, stuki(NVH) i wiele innych w przyjaznym. Diagnostyka odbywa się w przyjaznym dla użytkownika systemie, który zawiera obszerne wskazówki dla techników. Oprogramowanie i jego aktualizacje są dożywotnio bezpłatne. Zestaw diagnostyczny PicoScope 4425A dla EV zawiera cały sprzęt testowy, wymagany do zapewnienia bezpieczeństwa podczas pracy z pojazdem elektrycznym oraz do badania wszelkich usterek, które mogą powodować problemy z bezpieczeństwem czy użytkowaniem pojazdu.
PicoScope obejmuje wszystkie technologie
Aby warsztaty mogły zyskiwać nowych i utrzymywać dotychczasowych klientów, rośnie potrzeba szybkiej i dokładnej diagnostyki. Starsze pojazdy pozostają dłużej w ruchu, a sprzedaż samochodów o nowej technologii zwiększa się. PicoScope wspiera diagnostykę wszystkich powyższych typów pojazdów w serwisie, poprawia również jakość i prędkość znajdowania usterek. Krótszy czas pracy, poprawna diagnoza oraz możliwość jej udokumentowania prowadzi do zwiększenia satysfakcji klienta i wyższych zysków serwisu.
Picoscope diagnozuje:
- Pojazdy benzynowe i wysokoprężne
- Pojazdy elektryczne
- Pojazdy hybrydowe typu full i plug-in
- Pojazdy hybrydowe 48 V
- Pojazdy na ogniwa paliwowe
Co diagnozujemy zestawem Pico EV kit?
Nowe bezpłatne oprogramowanie Pico 7 zawiera testy prowadzone nie tylko dla pojazdów spalinowych ale również dedykowane dla aut elektrycznych i hybrydowych. Między innymi zawiera testy:
- System zasilania DC HV, układ napędowy silnik / generator prądu przemiennego
- Ładowanie i problemy z podziałem prądu akumulatora 12 V / HV
- Komunikacja CP / PP między systemem ładowania a pojazdem
- Pomiary prądu trójfazowego w celu sprawdzenia równowagi uzwojeń pod obciążeniem
- Wszystkie systemy 12 V i 48 V.
Należy pamiętać, że przy układach wysokiego napięcia należy pracować wyłącznie zgodnie z wytycznymi i procedurami producenta. Powinieneś być odpowiednio przeszkolony i wyposażony w odpowiedni sprzęt ochrony osobistej.
Przykładowe testy prowadzone PicoScope
Test potencjału 0V
Test jest niezbędny przed przystąpieniem do bezpiecznej pracy przy elementach wysokiego napięcia w samochodach elektrycznych i hybrydowych.
Celem tego testu jest udowodnienie, że układ wysokiego napięcia, kabel lub element elektryczny pojazdu hybrydowego lub elektrycznego, jest martwy przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac. Badanie ma zastosowanie zarówno do systemów, obwodów i elementów wysokiego napięcia dla prądu stałego (DC), jak i prądu przemiennego (AC).
Pomiar rezystancji izolacji
Test jest niezbędny do bezpiecznej pracy zarówno przed jak i po wymianie elementu systemu wysokiego napięcia.
Celem tego badania jest sprawdzenie rezystancji izolacji między obwodami wysokiego napięcia a podwoziem pojazdu.
Test służy do celów diagnostycznych lub prewencyjnych (wykonywany do diagnostyki prawidłowej pracy elementów związanych z wysokim napięciem, takich jak kable, falowniki, akumulatory, pompa A/C, pompy wodne, przekładnie itp.).
Diagnostyka komunikacji ładowarki (typ 1 i 2) z pojazdem (przewodu sterującego CP)
Test służy m.in. do diagnostyki problemów w ładowaniu pojazdu elektrycznego.
Celem tego badania jest sprawdzenie komunikacji na przewodzie sterującym (CP- control pilot) pomiędzy samochodem elektrycznym a przewodem zasilającym/ładowarką Mode 2 (EVSE – Electric Vehicle Supply Equipment) połączonych złączem typu 1 lub 2.
Diagnostyka styku ładowarki (typ 1 i 2) z pojazdem (styk probierczy PP)
Test służy m.in. do diagnostyki problemów z wykrywaniem złącza ładowania w pojeździe.
Celem tego badania jest sprawdzenie działania i integralności linii styku probierczego (PP-Proximity Pilot)/wtyczki zbliżeniowej w pojeździe elektrycznym posiadającym złącze typu 1 lub 2 a przewodem zasilającym/ładowarką EVSE.
Diagnostyka ładowania prądem
Test służy m.in. do diagnostyki problemów z ładowaniem/niedoładowaniem baterii niskiego i wysokiego napięcia.
Celem tego badania jest ocena podziału prądu ładowania między akumulatorem pomocniczym niskiego (12 V) i wysokiego napięcia, podczas ładowania przez ładowarkę jednofazową typu2 EVSE.
Diagnostyka ładowania baterii pomocniczej przez system wysokiego napięcia
Test służy również do oceny stanu baterii 12V i konwertera DC-DC.
Celem testu jest ocena ładowania baterii pomocniczej systemu niskiego napięcia (12V) przez system wysokiego napięcia, gdy pojazd nie jest podłączony do ładowarki EVSE.
Diagnostyka resolwera – czujnika pozycji kątowej silnika elektrycznego
Test służy m.in. sprawdzeniu przerw, zwarć w wiązce, uślizgiwaniu się resolwera.
Celem tego testu jest sprawdzenie obwodów przewodów sygnałowych idących do i z resolwera silnika elektrycznego.
Diagnostyka odzysku energii z hamowania
Test służy m.in. do diagnostyki zasięgu/ilości km do przejechania, czujnika pedału przyspieszenia i hamulca.
Celem tego testu jest ocena ładowania baterii wysokiego napięcia podczas hamowania pojazdu.
Diagnostyka głównego przekaźnika systemu wysokiego napięcia (SMR)
Moduł sterujący wysokim napięciem (HVCM) używa przekaźnika SMR do kontroli połączenia baterii z inwerterem.
Test pozwala nam zdiagnozować:
- regulowane ładowanie (przy uruchomieniu) i rozładowanie (przy wyłączeniu) kondensatorów inwertera
- bezpośrednie połączenie pomiędzy baterią wysokiego napięcia, a inwerterem po uruchomieniu pojazdu
- błędy związane z połączeniem przewodów wysokiego napięcia ze sterownikiem HVCM
Zalety zestawu Pico dla samochodów elektrycznych
- diagnostyka prowadzona
- testy bezpieczeństwa
- możliwość diagnozy ładowarek, układów niskiego i wysokiego napięcia i innych.
- filmy szkoleniowe
- diagnostyka komponentów wszystkich pojazdów również z silnikami spalinowymi
- dożywotnia darmowa aktualizacja
Zapraszamy na grupę techniczną na Facebooku gdzie dzielimy się wiedzą i udzielamy wsparcia technicznego w zakresie diagnostyki oscyloskopowej: