Zamknij

Porówaj oscyloskopy

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 59 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Co zawiera zestaw

2 przewody pomiarowe premium 1 10:1 tłumik 1 igła elastyczna czerwona
1 elastyczna igła probiercza (czarna) 1 mały uchwyt/krokodylek (czarny) 1 mały uchwyt/krokodylek (czarny)
1 klips na akumulator (czerwony) 1 klips na akumulator (czarny) 1 przewód USB 1.8m
1 oprogramowanie na CD 1 DVD z materiałem szkoleniowym 1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 59 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Co zawiera zestaw

4 przewody pomiarowe premium 1 10:1 tłumik 2 igła elastyczna czerwona
2 elastyczna igła probiercza (czarna) 2 mały uchwyt/krokodylek (czarny) 2 mały krokodylek (czerwony)
1 klips na akumulator (czerwony) 2 klips na akumulator (czarny) 1 przewód USB 1.8m
1 oprogramowanie na CD 1 DVD z materiałem szkoleniowym 1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 88 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Co zawiera zestaw

1 20 A/60 A AC/DC cęgi 1 200 A/2000 A AC/DC cęgi 2 przewody pomiarowe premium
1 standardowa przdłużka bezpiecznika (ATC) 1 mini przdłużka bezpiecznika (ATC) 1 COP and signal probe
1 10:1 tłumik 1 przdłużka cewki zapłonowej 1 zestaw igieł probierczych
1 igła elastyczna czerwona 1 elastyczna igła probiercza (czarna) 1 haczyk S
1 igła multimetra (czarna) 1 igła multimetru (czerwona) 1 mały uchwyt/krokodylek (czarny)
1 mały krokodylek (czerwony) 1 klips na akumulator (czerwony) 1 klips na akumulator (czarny)
1 adapter (czerwony) 1 adapter (czarny) 1 przewód USB 1.8m
1 oprogramowanie na CD 1 DVD z materiałem szkoleniowym 1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego
1 walizka        

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 59 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Co zawiera zestaw

1 20 A/60 A AC/DC cęgi 1 200 A/2000 A AC/DC cęgi 4 przewody pomiarowe premium
1 standardowa przedłużka bezpiecznika (ATC) 1 mini przedłużka bezpiecznika (ATC) 1 COP and signal probe
2 10:1 tłumik 2 przedłużka cewki zapłonowej  1 zestaw igieł probierczych 
2 igła elastyczna czerwona  2 elastyczna igła probiercza (czarna)  1 haczyk S 
1 igła multimetra (czarna)  1 igła multimetru (czerwona)  2 mały uchwyt/krokodylek (czarny) 
2 mały krokodylek (czerwony)  1 klips na akumulator (czerwony)  2 klips na akumulator (czarny) 
1 adapter (czerwony)  1 klips na akumulator (czerwony)  1 przewód USB 1.8m 
1 oprogramowanie na CD  1 DVD z materiałem szkoleniowym 1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego
1 walizka         

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 59 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Co zawiera zestaw

2 20 A/60 A AC/DC cęgi  1 200 A/2000 A AC/DC cęgi  4 przewody pomiarowe premium 
1 2-pin break-out  1 przewód uniwersalny 6-way micro  1 przewód uniwersalny 6-way mały 
1 przewód uniwersalny 6-way  1 przewód uniwersalny 6-way duży  4 przedłużka cewki zapłonowej 
1 standardowa przedłużka bezpiecznika (ATC)  1 mini przedłużka bezpiecznika (ATC)  4 przedłużka HT 
1 COP  1 60 MHz sonda oscyloskopowa x1/x10  2 10:1 tłumik 
2 igła elastyczna czerwona  2 elastyczna igła probiercza (czarna)  1 zestaw igieł probierczych 
2 igła multimetra (czarna)  2 igła multimetru (czerwona)  2 mały uchwyt/krokodylek (czarny)
2 mały krokodylek (czerwony)  1 krokodylek duży (czarny)  1 duży uchwyt/krokodylek (czerwony) 
1 klips na akumulator (czerwony)  2 klips na akumulator (czarny)  2 adapter (czerwony) 
2 adapter (czarny)  2 haczyk S  1 oprogramowanie na CD 
1 DVD z materiałem szkoleniowym  1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego  1 przewód USB 1.8m 
1 walizka         

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Zamknij

09.12.2020
NOWA ERA DLA WARSZTATÓW SAMOCHODOWYCH

– PRZYGOTUJ SIĘ DO OBSŁUGI SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH JUŻ DZIŚ!

Znaczenie odpowiednich narzędzi i szkoleń
Steve Smith Automotive Application Specialist w firmie Pico Technology

Stwierdzenie, że przemysł motoryzacyjny przechodzi zmiany, jest niedopowiedzeniem podobnym do epitafium wyrytego na nagrobku nieżyjącego już komika Spike'a Milligana, które brzmi „Mówiłem ci, że jestem chory”. Pamiętam, jak pracowałem w tym trudnym zawodzie w 1983 roku, kiedy Mistrzowie Technicy otrzymali zadanie wprowadzenia głównych systemów zarządzania silnikiem. To był czas, kiedy Austin Maestro (ala nasz Fiat 126p) był rodzinnym hatchbackiem, analizator silnika był wielkości podwójnej szafy, a „CAN” (ang. puszka / sieć komunikacyjna) był czymś, co zawierało napój gazowany. Często słyszałem wypowiedzi mentorów, że „samochody stają się zbyt zaawansowane” i „nie pozostanie nam już nic do roboty bo teraz znikają gaźniki i przerywacze”.

Od tamtej pory minęło 37 lat, i znów wracamy do tej samej dyskusji. Tym razem jest to gwałtowny wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych (EV) i podobne zdania jak kiedyś są wymieniane w środowisku. Z mojej perspektywy nie mogę wymyślić lepszego czasu, aby dołączyć do naszego zawodu i wykorzystać możliwości, które stoją przed nami. Rola technika jest teraz ważniejsza niż kiedykolwiek i nadal ewoluuje wprost proporcjonalnie do nowych technologii. Od autoryzowanych dealerów po rynek posprzedażowy, od pojazdów terenowych po energię odnawialną, elektryfikacja pozostanie na zawsze, a jeśli nie będziesz na pokładzie, zostaniesz z tyłu.

Nie popełnij błędu, niezależnie od źródła zasilania (ICE lub silnik elektryczny) pojazdy i maszyny będą nadal wykazywać usterki i z pewnością będą wymagały serwisu.

Podczas gdy pojazdy elektryczne wykorzystują niesamowite źródło zasilania, infrastruktura pojazdu oferuje nowe możliwości diagnostyczne, takie jak błędy ładowania, awarie styczników, awarie falowników, usterki izolacji i łączenia – to tylko kilka przykładów. Połącz te usterki ze zwykłymi błędami układu ABS, układu kierowniczego, zawieszenia i sieci i… „Będziesz potrzebował większej łodzi” (cytując Chief Brody z filmu „Szczęki”). Kilku producentów chwali się „connected car” (auto połączone online z systemem diagnostycznym producenta) z inteligentnymi pokładowymi systemami autodiagnostyki. Już teraz wiemy, że ​​nadal wymagana jest weryfikacja zewnętrzna usterki, a następnie naprawa i jej potwierdzenie. Czy to brzmi znajomo? Chociaż nasz zawód może się zmieniać, zasady pozostają takie same: aby skutecznie serwisować, diagnozować i weryfikować pojazdy, sprzęt testujący i techniki pomiarowe muszą być stosowane i stale rozwijane.

A co teraz z oscyloskopem PicoScope i jak to urządzenie może pomóc w diagnostyce pojazdów elektrycznych i hybrydowych?

Możliwość czytania, porównywania i analizy wielu sygnałów z innymi zdarzeniami w czasie rzeczywistym, niezależnie od ich charakteru (np. napięcie, prąd, ciśnienie, dźwięk, wibracje itp.) staje się nieoceniona na każdym etapie serwisowania czy diagnostyki niezależnie od źródła zasilania .

Przyjrzyjmy się usterce pojazdu elektrycznego z jaką możemy się spotkać. Klient uskarża się na zmniejszony zasięg całkowity pojazdu elektrycznego. Auto jest bez kodów usterek lub problemów z ładowaniem przez wtyczkę. Czy może występować usterka układu hamowania odzyskowego?

 

Powyżej użyliśmy oscyloskopu Pico do skorelowania przepływu prądu do i z akumulatora HV (wysokiego napięcia) z czujnikiem położenia pedału przyspieszenia i pedału hamulca. Nie tylko potwierdziliśmy, że funkcja hamowania regeneracyjnego działa poprawnie, ale także zweryfikowaliśmy różnicę między ładowaniem regeneracyjnym podczas toczenia i hamowania. Wniosek był taki, że system działał poprawnie, a oczekiwania naszych klientów dotyczące zasięgu baterii wymagały dalszej inspekcji.
Pracując przy samochodach elektrycznych (EV), nie powinno dziwić, że sam oscyloskop nie może zrobić wszystkiego! Chociaż PicoScope może mierzyć wysokie napięcia za pomocą sondy różnicowej i przepływ prądu za pomocą odpowiednich cęg prądowych (i wiele, wiele więcej), istnieje również zapotrzebowanie na dedykowany sprzęt testowy. Test potencjału zero wolt i testy izolacji staną się równie regularne, jak serwis oleju. Te wymagania zostały spełnione dzięki wprowadzeniu dedykowanego zestawu diagnostycznego PicoScope EV do samochodów elektrycznych i hybrydowych w którym znajdziesz wszystko co jest niezbędne do bezpiecznej pracy.

Testowanie zerowego potencjału jest prawdopodobnie jednym z najważniejszych pomiarów, jakie kiedykolwiek wykonasz, ponieważ twoje życie dosłownie od tego zależy! Aby potwierdzić brak napięcia, solidna sekwencja testowa w połączeniu z nowym dwubiegunowym testerem Pico zapewni ponad wszelką wątpliwość, że Twój pojazd / maszyna jest wyłączona i możesz bezpiecznie przy niej pracować. Sprawdź nowe testy prowadzone w oprogramowaniu Pico7 (wersja 7.0.59.6966 za darmo do pobrania ze strony www.picoauto.com). Kliknij ikonę pojazdu elektrycznego i wybierz Testy bezpieczeństwa> potencjał 0 V i otwórz przewodnik i plik ustawień. W tym teście z przewodnikiem znajdziesz link do filmu pomocniczego opisującego zastosowanie testera dwubiegunowego.

Po wyłączeniu wysokiego napięcia w pojeździe może być wymagane przeprowadzenie testów izolacji. Nie tylko podczas diagnozy, ale także do oceny napraw i instalacji. Nowy tester izolacji Pico wykonuje takie pomiary do 1000 V, posiada również możliwość zapisywania i eksportowania danych w celu kwalifikacji uzyskanych wyników. Tester izolacji może być również używany do typowych pomiarów, których można oczekiwać od ręcznego multimetru, zapewniając funkcjonalność wykraczającą poza testowanie samej izolacji. Sprawdź nowe testy prowadzone dla pojazdów elektrycznych w oprogramowaniu PicoScope 7 (wersja 7.0.59.6966). Kliknij ikonę pojazdu elektrycznego i wybierz Testy bezpieczeństwa> Rezystancja izolacji i otwórz przewodnik i plik ustawień. W tym teście z przewodnikiem znajdziesz link do filmu pomocniczego opisującego zastosowanie testera izolacji Pico.

Testowanie nieinwazyjne ma fundamentalne znaczenie dla każdej diagnozy, a pomiary 3-fazowe są typowym przykładem, w którym zastosowanie trzech cęg prądowych 2000A zawartych w zestawie Pico EV kit ujawnią poprawność pracy silnika / obwodu elektrycznego tam, gdzie możliwy jest dostęp. Jeśli chodzi o nieinwazyjne pomiary, zestaw Pico EV zawiera również sondę typu Coil-On-Plug (sonda indukcyjna), która może zadziwić przy zastosowaniu w autach elektrycznych – zobacz koniecznie film Bena Martinsa, gdzie dowiesz się o wykrywaniu prądu zmiennego przy 50 Hz.

Na tym etapie przygotowując się do przyszłych wyzwań nie możemy zapominać o możliwościach, jakie stwarzają starzejące się pojazdy wymagające diagnostyki i miejmy nadzieję naprawy. Mówię, miejmy nadzieję, bo często diagnoza może wnioskować, że pojazd jest poza ekonomiczną naprawą. Jednak mimo to za diagnozę w której oscyloskop będzie niezbędny, nadal zapłacić musi klient.

Oprócz tego, o czym już wspomniałem, zestaw Pico EV zawiera oscyloskop 4425A, cęgi prądowe 60A, sondę różnicową, przewody pomiarowe, odpowiednio dobrane sondy i wiele innych, które mogą pomóc w diagnozowaniu pojazdów z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Artykuł kończę wspomnieniem melodii granej w Radio 1 w latach 80., która brzmi teraz tak samo jak wtedy. Grupa to Timbuk 3, a utwór został trafnie nazwany „Przyszłość jest tak jasna, że ​​muszę nosić okulary przeciwsłoneczne”. Wierzyłem w to wtedy i na pewno wierzę teraz.

 

Trzymajcie się!
Steve

 

Zapraszamy na grupę techniczną na Facebooku gdzie dzielimy się wiedzą i udzielamy wsparcia technicznego w zakresie diagnostyki oscyloskopowej:

https://www.facebook.com/groups/oscyloskopwwarsztacie

PICO do EV/HYBRYD

Fabryczny zestaw do diagnostyki samochodów Elektrycznych i Hybrydowych

OSCYLOSKOPY PICO

Profesjonalne oscyloskopy oraz akcesoria

MODYFIKACJA PLIKÓW

Zostań partnerem QUANTUM TUNING - największa sieć tuningowa dostępna już w Polsce

SZKOLENIA TECHNICZNE

Szkolenia z zakresu pojazdów elektrycznych / hybrydowych i premium

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Więcej informacji na temat polityki dostępne w zakładce Polityka Bezpieczeństwa.

Akceptuję pliki cookies z tej witryny