Zamknij

Porówaj oscyloskopy

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 59 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Co zawiera zestaw

2 przewody pomiarowe premium 1 10:1 tłumik 1 igła elastyczna czerwona
1 elastyczna igła probiercza (czarna) 1 mały uchwyt/krokodylek (czarny) 1 mały uchwyt/krokodylek (czarny)
1 klips na akumulator (czerwony) 1 klips na akumulator (czarny) 1 przewód USB 1.8m
1 oprogramowanie na CD 1 DVD z materiałem szkoleniowym 1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 59 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Co zawiera zestaw

4 przewody pomiarowe premium 1 10:1 tłumik 2 igła elastyczna czerwona
2 elastyczna igła probiercza (czarna) 2 mały uchwyt/krokodylek (czarny) 2 mały krokodylek (czerwony)
1 klips na akumulator (czerwony) 2 klips na akumulator (czarny) 1 przewód USB 1.8m
1 oprogramowanie na CD 1 DVD z materiałem szkoleniowym 1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 88 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Co zawiera zestaw

1 20 A/60 A AC/DC cęgi 1 200 A/2000 A AC/DC cęgi 2 przewody pomiarowe premium
1 standardowa przdłużka bezpiecznika (ATC) 1 mini przdłużka bezpiecznika (ATC) 1 COP and signal probe
1 10:1 tłumik 1 przdłużka cewki zapłonowej 1 zestaw igieł probierczych
1 igła elastyczna czerwona 1 elastyczna igła probiercza (czarna) 1 haczyk S
1 igła multimetra (czarna) 1 igła multimetru (czerwona) 1 mały uchwyt/krokodylek (czarny)
1 mały krokodylek (czerwony) 1 klips na akumulator (czerwony) 1 klips na akumulator (czarny)
1 adapter (czerwony) 1 adapter (czarny) 1 przewód USB 1.8m
1 oprogramowanie na CD 1 DVD z materiałem szkoleniowym 1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego
1 walizka        

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 59 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Co zawiera zestaw

1 20 A/60 A AC/DC cęgi 1 200 A/2000 A AC/DC cęgi 4 przewody pomiarowe premium
1 standardowa przedłużka bezpiecznika (ATC) 1 mini przedłużka bezpiecznika (ATC) 1 COP and signal probe
2 10:1 tłumik 2 przedłużka cewki zapłonowej  1 zestaw igieł probierczych 
2 igła elastyczna czerwona  2 elastyczna igła probiercza (czarna)  1 haczyk S 
1 igła multimetra (czarna)  1 igła multimetru (czerwona)  2 mały uchwyt/krokodylek (czarny) 
2 mały krokodylek (czerwony)  1 klips na akumulator (czerwony)  2 klips na akumulator (czarny) 
1 adapter (czerwony)  1 klips na akumulator (czerwony)  1 przewód USB 1.8m 
1 oprogramowanie na CD  1 DVD z materiałem szkoleniowym 1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego
1 walizka         

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 59 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Co zawiera zestaw

2 20 A/60 A AC/DC cęgi  1 200 A/2000 A AC/DC cęgi  4 przewody pomiarowe premium 
1 2-pin break-out  1 przewód uniwersalny 6-way micro  1 przewód uniwersalny 6-way mały 
1 przewód uniwersalny 6-way  1 przewód uniwersalny 6-way duży  4 przedłużka cewki zapłonowej 
1 standardowa przedłużka bezpiecznika (ATC)  1 mini przedłużka bezpiecznika (ATC)  4 przedłużka HT 
1 COP  1 60 MHz sonda oscyloskopowa x1/x10  2 10:1 tłumik 
2 igła elastyczna czerwona  2 elastyczna igła probiercza (czarna)  1 zestaw igieł probierczych 
2 igła multimetra (czarna)  2 igła multimetru (czerwona)  2 mały uchwyt/krokodylek (czarny)
2 mały krokodylek (czerwony)  1 krokodylek duży (czarny)  1 duży uchwyt/krokodylek (czerwony) 
1 klips na akumulator (czerwony)  2 klips na akumulator (czarny)  2 adapter (czerwony) 
2 adapter (czarny)  2 haczyk S  1 oprogramowanie na CD 
1 DVD z materiałem szkoleniowym  1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego  1 przewód USB 1.8m 
1 walizka         

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Zamknij

30.12.2020
Diagnostyka oscyloskopowa od błędu przepływomierza do znalezienia faktycznej usterki

Autor: Patryk Zawadzki

Dziś podzielę się z Wami dość ciekawym przypadkiem diagnostycznym z jakim miałem jakiś czas temu do czynienia.

Zjawił się u mnie klient, którego pojazd rejestrował błąd nieprawidłowego wskazania przepływomierza. Usterka ta występowała podczas hamowania silnikiem przy prędkości obrotowej silnika powyżej 3000 obr/min. Pojazd to Mazda 5 z silnikiem 1,6 diesel 2013 rok.

Klient już oczywiście był po wymianie przepływomierza na nowy. Oczywiście sytuacja ta stała się nagle jak to zawsze bywa.

Po wejściu w parametry rzeczywiste testerem nie można było zbyt wiele się dowiedzieć wszystkie łącznie z wskazaniami przepływomierza nie odbiegały od normy. Z wyjątkiem wskazań przepływomierza podczas hamowania silnikiem. Ponieważ to mazda więc mój tester miał w niej ograniczone możliwości diagnozy.

Silnik pracował może niezbyt ładnie ale też nie jakoś strasznie nierówno. Zauważalny był spadek mocy. Podejrzane były więc w pierwszej fazie wtryskiwacze lub brak ciśnienia w cylindrze. Nie mogłem się doszukać związku usterki wtryskiwacza z wskazaniem przepływomierza. Dlatego zacząłem się zastanawiać jak najłatwiej sprawdzić poprawność działania samego silnika. Pierwszym testem jaki wpadł mi do głowy było sprawdzenie poprawności zasysania silnika. Do tego celu użyłem oscyloskopu Pico z przystawką (przetwornikiem ciśnienia) WPS-500 służącą do pomiaru ciśnienia.

Wykonałem bardzo prosty test, a mianowicie dokonałem pomiaru ciśnienia panującego w kolektorze ssącym podczas pracy silnika. Wynik zamieszczam na poniższym oscylogramie.

 

Na zamieszczonym oscylogramie widać na czerwono sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu, a na niebiesko sygnał realnego ciśnienia w kolektorze ssącym. W przypadku poprawnej pracy silnika powinniśmy widzieć cztery dokładnie takie same pulsacje w kolektorze ssącym co 180 stopni obrotu wału korbowego.

Jak widać na jednym z cylindrów pulsacje wyglądają zdecydowanie odmiennie jak na trzech pozostałych.

Dopiero po tej diagnostyce klient przyciśnięty stwierdził, że w aucie był zakładany nowy rozrząd po kolizji silnika. Ściągana była głowica silnika sprawdzane zawory, tłok i wałek rozrządu. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się, że są przestawione krzywki na wałku rozrządu.

Jak można wywnioskować oczywiście szczerość klienta przyspieszyła by diagnozę, ale gdybym sprawdzał wszystko na tzw. piechotę zajęło by mi to znacznie więcej czasu niż analiza parametrów rzeczywistych i sprawdzenie realnego ciśnienia w kolektorze ssącym.

 

 

PICO do EV/HYBRYD

Fabryczny zestaw do diagnostyki samochodów Elektrycznych i Hybrydowych

OSCYLOSKOPY PICO

Profesjonalne oscyloskopy oraz akcesoria

MODYFIKACJA PLIKÓW

Zostań partnerem QUANTUM TUNING - największa sieć tuningowa dostępna już w Polsce

SZKOLENIA TECHNICZNE

Szkolenia z zakresu pojazdów elektrycznych / hybrydowych i premium

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Więcej informacji na temat polityki dostępne w zakładce Polityka Bezpieczeństwa.

Akceptuję pliki cookies z tej witryny