Zamknij

Porówaj oscyloskopy

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 59 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Co zawiera zestaw

2 przewody pomiarowe premium 1 10:1 tłumik 1 igła elastyczna czerwona
1 elastyczna igła probiercza (czarna) 1 mały uchwyt/krokodylek (czarny) 1 mały uchwyt/krokodylek (czarny)
1 klips na akumulator (czerwony) 1 klips na akumulator (czarny) 1 przewód USB 1.8m
1 oprogramowanie na CD 1 DVD z materiałem szkoleniowym 1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 59 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Co zawiera zestaw

4 przewody pomiarowe premium 1 10:1 tłumik 2 igła elastyczna czerwona
2 elastyczna igła probiercza (czarna) 2 mały uchwyt/krokodylek (czarny) 2 mały krokodylek (czerwony)
1 klips na akumulator (czerwony) 2 klips na akumulator (czarny) 1 przewód USB 1.8m
1 oprogramowanie na CD 1 DVD z materiałem szkoleniowym 1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 88 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Co zawiera zestaw

1 20 A/60 A AC/DC cęgi 1 200 A/2000 A AC/DC cęgi 2 przewody pomiarowe premium
1 standardowa przdłużka bezpiecznika (ATC) 1 mini przdłużka bezpiecznika (ATC) 1 COP and signal probe
1 10:1 tłumik 1 przdłużka cewki zapłonowej 1 zestaw igieł probierczych
1 igła elastyczna czerwona 1 elastyczna igła probiercza (czarna) 1 haczyk S
1 igła multimetra (czarna) 1 igła multimetru (czerwona) 1 mały uchwyt/krokodylek (czarny)
1 mały krokodylek (czerwony) 1 klips na akumulator (czerwony) 1 klips na akumulator (czarny)
1 adapter (czerwony) 1 adapter (czarny) 1 przewód USB 1.8m
1 oprogramowanie na CD 1 DVD z materiałem szkoleniowym 1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego
1 walizka        

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 59 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Co zawiera zestaw

1 20 A/60 A AC/DC cęgi 1 200 A/2000 A AC/DC cęgi 4 przewody pomiarowe premium
1 standardowa przedłużka bezpiecznika (ATC) 1 mini przedłużka bezpiecznika (ATC) 1 COP and signal probe
2 10:1 tłumik 2 przedłużka cewki zapłonowej  1 zestaw igieł probierczych 
2 igła elastyczna czerwona  2 elastyczna igła probiercza (czarna)  1 haczyk S 
1 igła multimetra (czarna)  1 igła multimetru (czerwona)  2 mały uchwyt/krokodylek (czarny) 
2 mały krokodylek (czerwony)  1 klips na akumulator (czerwony)  2 klips na akumulator (czarny) 
1 adapter (czerwony)  1 klips na akumulator (czerwony)  1 przewód USB 1.8m 
1 oprogramowanie na CD  1 DVD z materiałem szkoleniowym 1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego
1 walizka         

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Pozwala na wykonanie 59 testów dedykowanych.

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Co zawiera zestaw

2 20 A/60 A AC/DC cęgi  1 200 A/2000 A AC/DC cęgi  4 przewody pomiarowe premium 
1 2-pin break-out  1 przewód uniwersalny 6-way micro  1 przewód uniwersalny 6-way mały 
1 przewód uniwersalny 6-way  1 przewód uniwersalny 6-way duży  4 przedłużka cewki zapłonowej 
1 standardowa przedłużka bezpiecznika (ATC)  1 mini przedłużka bezpiecznika (ATC)  4 przedłużka HT 
1 COP  1 60 MHz sonda oscyloskopowa x1/x10  2 10:1 tłumik 
2 igła elastyczna czerwona  2 elastyczna igła probiercza (czarna)  1 zestaw igieł probierczych 
2 igła multimetra (czarna)  2 igła multimetru (czerwona)  2 mały uchwyt/krokodylek (czarny)
2 mały krokodylek (czerwony)  1 krokodylek duży (czarny)  1 duży uchwyt/krokodylek (czerwony) 
1 klips na akumulator (czerwony)  2 klips na akumulator (czarny)  2 adapter (czerwony) 
2 adapter (czarny)  2 haczyk S  1 oprogramowanie na CD 
1 DVD z materiałem szkoleniowym  1 Przewodnik dla Elektryka Samochodowego  1 przewód USB 1.8m 
1 walizka         

 

Przykładowe testy:

Zamknij

Oscyloskop 2-kanałowy ze startowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze startowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 2-kanałowy ze standardowym zestawem

Oscyloskop 4-kanałowy ze standardowym zestawem akcesoriów

Oscyloskop 4-kanałowy z zaawansowanym zestawem akcesoriów

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Zobacz szczegóły oraz cenę zestawu na

Inter Cars

Zestaw do poj. Elektrycznych / Hybrydowych

Zamknij

11.01.2021
Diagnostyka oscyloskopem ciężkiego rozruchu na zimno w VW Passat Test układu rozruchowego

Przygotował: Steve Smith – Pico Technology

Na naszym blogu jest wiele postów, które z pewnością pochłaniają dużo czasu, ale są nieocenione podczas „badań” lub głębszego zrozumienia omawianego tematu.

Chciałem podzielić się z wami krótką analizą, która mam nadzieję w przyszłości pomoże rozwiązać problemy związane z podobnymi usterkami nie tylko w tego typu ale i w innych autach.

Pacjent to VW Passat Diesel 2.0 TD PD z powolnym i ciężkim rozruchem na zimno.

Podczas badania używałem PicoScope 4823, ponieważ chciałem pokazać wszystkie możliwe sygnały związane ze słabym rozruchem na jednym oscylogramie. Badane sygnały to:

Kanał A – napięcie akumulatora mierzone na akumulatorze 12 V
Kanał B – spadek napięcia w obwodzie masowym rozrusznika
Kanał C – sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika wału korbowego
Kanał D – prąd rozrusznika
Kanał E – napięcie na zacisku wyjściowym elektromagnesu rozrusznika
Kanał F – napięcie zasilania automatu rozrusznika zacisk 50 stacyjki
(upewniamy się czy zasilanie nie zanika)

Może się wydać, że badanie tak dużej liczby sygnałów jednocześnie nie jest konieczne, jednak pozwala to sprawdzić wszystkie parametry pracy obwodu rozruchowego. Dokonując ich analizy można zauważyć, że nie ma problemów z zasilaniem rozrusznika zarówno w obwodzie sterującym automatem jak i akumulatorze. Porównując z sobą napięcia na kanale A czyli akumulator i kanale E zacisk wyjściowy automatu rozrusznika sprawdzamy całkowity spadek napięcia na obwodzie zasilania rozrusznika. Gdyby różnica poziomów napięć była zbyt dużą świadczyło by to o usterce przewodu lub samego automatu rozrusznika. Jeśli dołożymy do tego spadek napięcia na przewodzie masowym rozrusznika uzyskujemy całkowitą wartość spadku napięcia w obwodzie rozruchu.

Dzięki obserwacji sygnału z czujnika położenia wału korbowego widać moment, w którym silnik prawie zatrzymał się podczas rozruchu, jednak prąd cały czas płynie przez rozrusznik.

Podczas powyższego testu wahałem się czy obserwować sygnał położenia wału korbowego, gdyż podłączenie do tego czujnika wymagało poświęcenia sporo czasu. Patrząc jednak na całość pomiaru sygnał ten okazał się nieocenionym w całości diagnostyki. Ponieważ sam silnik kręcił się swobodnie bez żadnych zacięć doszedłem do wniosku, że problem musi tkwić w samym rozruszniku.

Na zdjęciu widać zużyte szczotki silnika rozrusznika, a co ważniejsze jedna szczotka tkwi w jej obudowie i tylko okresowo styka się z komutatorem. Rozwiązaniem problemu była wymiana rozrusznika.

Mam nadzieję, że moje pomiary i ich analiza pomoże Wam w przyszłych diagnostykach. Zachęcam też do zamieszczania podobnych pomiarów.

 

Pozdrawiam
Steve

 

Zapraszamy na grupę techniczną na Facebooku gdzie dzielimy się wiedzą i udzielamy wsparcia technicznego w zakresie diagnostyki oscyloskopowej:

https://www.facebook.com/groups/oscyloskopwwarsztacie

PICO do EV/HYBRYD

Fabryczny zestaw do diagnostyki samochodów Elektrycznych i Hybrydowych

OSCYLOSKOPY PICO

Profesjonalne oscyloskopy oraz akcesoria

MODYFIKACJA PLIKÓW

Zostań partnerem QUANTUM TUNING - największa sieć tuningowa dostępna już w Polsce

SZKOLENIA TECHNICZNE

Szkolenia z zakresu pojazdów elektrycznych / hybrydowych i premium

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Więcej informacji na temat polityki dostępne w zakładce Polityka Bezpieczeństwa.

Akceptuję pliki cookies z tej witryny