22.01.2021
Diagnostyka oscyloskopem błędu z czujnika wału korbowego w Skoda Fabia z silnikiem AMF
Przygotował Steve Smith – Pico Technology
Jedną z największych zalet pracy w Pico jest poznawanie ludzi z całego świata (często wirtualnie) i dzielenie się ich historiami napraw.
Na zdjęciu widzicie doskonale pobrany sygnał za pomocą oscyloskopu Pico autorstwa Renato z Bergamo, którego poznałem, wspierając naszego włoskiego dystrybutora.
Pacjent to Skoda Fabia, Silnik AMF. Jest to 3 -Cylindrowy Diesel.
Auto wyrzuciło kontrolkę silnika i zapisał się błąd P0321(czujnik prędkości silnika - sygnał niewiarygodny).
Patrząc na powyższy oscylogram nie ma wątpliwości, dlaczego sterownik silnika zapisał błąd z czujnika wałku korbowego jako niewiarygodny sygnał.
Znajomość konfiguracji koronki wału korbowego, tj. Liczby zębów i punktów odniesienia na całym obwodzie, jest niezbędna do postawienia prawidłowej diagnozy. W tym przypadku jest to dość wyjątkowy układ (3 grupy brakujących zębów na 1 obrót).
Trzymajcie się ... Steve
Zapraszamy na grupę techniczną na Facebooku gdzie dzielimy się wiedzą i udzielamy wsparcia technicznego w zakresie diagnostyki oscyloskopowej: